Susan
New Member
|
Post by Susan on Aug 5, 2019 9:41:56 GMT
Undercover Meriadoc
welsh D, ori 145cm, voikonpäistärikkö Helppo A, 100cm
Merrin liikutuksesta vastaa orin omistaja Susan, sekä satunnaisesti Cara
|
|
Susan
New Member
|
Post by Susan on Aug 5, 2019 9:42:24 GMT
01.07.2018 päiväkirjamerkintä - kirjoittanut omistaja
Meriadoc, tai siis Merriksi mä sitä yleensä kutsun, on maailman ihanin hevonen. Se syntyi mulle tilausvarsana nelisen vuotta sitten ja siitä saakka me ollaan oltu erottamattomat. Porukoitten mielestä se oli outoa että ostin ponin, mutta mikäs siinä kun oon tämmönen alle 160cm pitkä tappi, sitäpaitsi Merri on aika kookas ja muskeli. Merrin kanssa elämä on aina helppoa, se on tosi miellyttämisenhaluinen ja tänäänkin kun touhuiltiin kentällä, niin Merri seurasi mua kyselemättä kaikkialle. Monet meidän tallilla pitää Merriä sellasena aloittelijoillekin sopivana, mutta ei se kuitenkaan ole niin. Merri on ori ja se osaa käyttäytyä kuin ori, vaikka onkin tosi kiltti. Aina tallilla kaikki pikkutytöt on kyselemässä saisko ne harjata tai ratsastaa Merrillä, mutta en mä lupaa anna, ettei sit satu mitään. Merri on nyt tosiaan neljän vuoden ikäinen ja meidän pitäsi aloittaa kisauraa. Kesähelteillä ollaan otettu rauhallisesti, mutta nyt kun olen vähän ratsastanut äitini vanhaa kouluruunaa, on alkanut heräillä innostus treenaamistakin kohtaan ja Merriähän nyt todellakin kehtais kisaradoilla esitellä. Varmaan startataan eka yks Helppo C, ihan vaan siksi että saadaan kokemusta vieraasta paikasta ja siitä lähetään sitten vauhdilla tasoa nostamaan. Esteiden kisaamisen kanssa meillä ei niin kiire olekkaan, Merri kehittyy hitaasti ja on vielä niin nuori, kyllä me hyppäämään ehditään myöhemminkin!
|
|
Susan
New Member
|
Post by Susan on Aug 5, 2019 9:43:28 GMT
05.08.2019 päiväkirjamerkintä - kirjoittanut Jenna
Olin luvannut Susanille, että hänen ollessaan kisareissulla kävisin hoitamassa ja liikuttamassa hänen nuoren welsh-poninsa, Meriadocin. Saavuttuani tallille, kävin hakemassa orin laitumelta, jonne Susan kertoi orin aamulla laskeneen. Meriadoc oli ihanan helppo saada kiinni, sillä päistärikkö tuli portille kun sitä huuteli jo matkan päästä. Talutin hyvinkäyttäytyvän orin talliin, jossa harjasin ja varustin sen. Lämpimän päivän vuoksi ajattelin lähteä orin kanssa maastoon, joten sipaisin myös suojat jalkoihin.
Kun kaikki oli valmista, talutin orin ulos ja nousin satulaan. Maastoreiteille suunnatessamme kokeilin vähän ponin kaasua ja jarrua, joissa ei kummassakaan ollut moittimista. Onneksi olin Susanin kanssa käynyt näillä seuduilla ennenkin ratsastamassa, joten tiesin valita tälle kerralle mukavan helpon reitin, jossa saisi nauttia kesäisestä fiiliksestä. Muutaman tovin jälkeen nostin jalustimet ponin kaulalle, ihan ilman satulaa en arvannut lähteä, sillä niin hyvin en ponin sielunelämää ymmärrä. Suurin osa matkasta kuljettiin rennossa käynnissä mutta otettiin sekaan vähän ravia sekä laukkaa, kun sattui matkaan osumaan ihanan varjoisa suora. Ori tuntui nauttivan rauhallisesta maastolenkistä, jolloin ei tarvinnut vaivata päätään tuulen suhistessa puissa ja lintujen viserrellessä jossakin puiden siimeksessä.
Tallille palattuamme otin orilta varusteet pois ja tarkistin jalat ja kaviot mahdollisten iskujen ja osumien varalta. Tarkistuksen jälkeen kävin viemässä päistärikön takaisin laitumelle, jossa se saisi nautiskella päivärehunsa. Palasin talliin siivoamaan jälkeni sekä orin varusteet. Ennen lähtöä rustasin vielä lyhyesti Meriadocin päivikseen kuulumiset ja samalla infon Susanille, että kaikki sujui hyvin tänään.
|
|